Rabarberkompot med skyr – toppet med hampefrø og mandler

Share on FacebookEmail this to someonePrint this page

Her er en lækker, sund, mættende og nem morgenmad eller frokost. Når rabarberkompotten er kogt, tager det ikke mere end 2 minutter at lave klar.

Drysset består at hampefrø og hakket økologiske mandler. Det er simpelt, men lækkert knasende og fyldt med gode olier og proteiner.

Faktisk indeholder hampefrø omkring 45% sunde, essentielle fedtstoffer og cirka 35% protein, samt de sunde aminosyre. Det gør hampefrø til en fantastisk, næringsrigt supplement til vores kost. Hampefrø indeholder noget nær den ideel fedtsyrefordeling med blandt andet omega 3 og 6 fedtsyre. De er gode til at drysse på skyr, salater, komme dem i en smoothie eller hvad du ellers kan finde på. Smagen er let nøddeagtig og kan minde en smugle om pinjekerner.

Mandler indeholder også gode og nærende fedtstoffer og fibre der hjælper til en god fordøjelse. Mandler indeholder store mængder B og E-vitamin, samt jern, magnesium og kalk. Flere undersøgelser viser også at mandler kan medvirke til vægttab.

Jeg koger min rabarberkompot helt uden sukker. Ofte synes jeg ikke det er nødvendigt at søde den, men er den en dag meget syrlige, så rører jeg den op med lidt sirup eller sukrin melis for en helt sukkerfri variation.

Så alt i alt er denne opskrift fyldt med lækre, sunde ting og så smager det samtidig virkelig godt. Find opskriften på rabarberkompot uden sukker her og på rabarberkompot med skyr, hampefrø og mandler her.

Tak for du læste med :o)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Bekræft du ikke er en robot *